Coraz bliżej wykonania kolejnych odcinków Mazurskiej Pętli Rowerowej, która połączy różne zakątki Wielkich Jezior Mazurskich.
– Podpisaliśmy umowy na wykonanie pięciu zadań w ramach budowy Mazurskiej Pętli Rowerowej. Są to zadania zlokalizowane przy drogach krajowych województwa warmińsko-mazurskiego o łącznej długości ok. 16,3 km i wartości 14,5 mln zł – mówi Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału GDDKiA.
Mazurska Pętla Rowerowa ma na celu utworzenie jednego głównego szlaku rowerowego o długości około 300 km. Umowy podpisane przez GDDKiA zrealizowane będą na terenie powiatów węgorzewskiego, giżyckiego, mrągowskiego oraz piskiego. Z 16,3 km zakładanej inwestycji drogowej budowa dróg rowerowych obejmie 8 km.
Prace obejmą:
- budowę około 7 km wydzielonych dróg rowerowych (drogi krajowe nr 16, 59 i 63),
- budowę około 1 km wydzielonych dróg rowerowych z chodnikiem (drogi krajowe nr 16, 59 i 63),
- budowę kładki rowerowej w Okartowie (droga krajowa nr 16),
- remont około 1 km chodników wzdłuż drogi krajowej nr 16 w Mrągowie, Probarku i Okartowie,
- przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Kolejowej i M. Skłodowskiej-Curie w Mrągowie (droga krajowa nr 16),
- budowę 2 zatok autobusowych: na drodze krajowej nr 59 w miejscowości Canki i na drodze krajowej nr 63 w miejscowości Pozezdrze,
- wykonanie oznakowania trasy.
Mazurska Pętla Rowerowa to inicjatywa Stowarzyszenia Wielkie Jeziora Mazurskie 2020. Główny szlak będzie liczyć 300 km. W przyszłości odchodzić będzie od niego około 20 lokalnych tras o łącznej długości 500 km. Przy trasach powstaną również miejsca odpoczynku i punkty widokowe.