Pod koniec listopada na stronie internetowej Krakowa uruchomiona zostanie interaktywna mapa z ofertą świąteczną, dzięki której przedsiębiorcy będą mogli promować swój asortyment i zachęcać mieszkańców do bezpiecznych zakupów przez internet.
– Chcemy pomóc lokalnym przedsiębiorcom, którzy z powodu pandemii, znaleźli się w trudnej sytuacji. Tym razem na mapie miasta zaznaczymy te podmioty, które oferują usługi, produkty i wyroby związane ze świętami Bożego Narodzenia – powiedział kierownik biura prasowego krakowskiego magistratu Dariusz Nowak.
Aby znaleźć się na mapie, przedsiębiorca powinien wypełnić krótką ankietę i określić, co oferuje. Na podstawie podanych informacji, firma zlokalizowana zostanie na mapie, a mieszkańcy Krakowa i okolic będą mogli skorzystać z propozycji.
W kwietniu miasto uruchomiło mapę „Jestem aktywny”, na której zaznaczono podmioty z różnych branż, które mimo pandemii są aktywne i świadczą usługi, a w październiku „Mapę krakowskiej gastronomii”, na której znalazło się 671 miejsc oferujących jedzenie na wynos i z której korzysta ok. 6 tys. osób dziennie.
Mając na względzie trudną sytuację właścicieli sklepów, lokali usługowych i gastronomicznych, prezydent Krakowa podjął kroki, które ułatwią funkcjonowanie podmiotom gospodarczym w związku z trwającą drugą falą pandemii. Na wniosek osoby uprawnionej obniżony zostanie czynsz dzierżawny na targowiskach miejskich w okresie, w którym zwykły przychód uległ znacznemu zmniejszeniu w związku z epidemią COVID-19. Obniżone do wysokości 60 proc. stawek dotychczas obowiązujących są od 1 listopada do 31 marca opłaty za ogródki gastronomiczne i wynoszą 1,50 zł netto za 1 m kw. dziennie + 23 proc. VAT w pierwszej, najlepszej strefie w centrum miasta oraz 90 gr netto za 1m kw. dziennie +23 proc. VAT w strefie II.