Pieśni polskich kompozytorów w wykonaniu sopranistki Joanny Woś i pianisty Artura Jaronia wypełniły trzeci koncert z cyklu „Chopinowskie inspiracje”. Wydarzenie odbyło się w ogrodzie włoskim Pałacu Biskupów Krakowskich w Kielcach.
Artyści nie po raz pierwszy wspólnie występują. Mają na swoim koncie koncerty nie tylko na polskich, ale i zagranicznych scenach. Jak wspomina Artur Jaroń, z koncertem plenerowym we Francji wiąże się pewna anegdota.
– Organizatorzy zapomnieli, że choć jest ciepło, to słońce w pewnym momencie zachodzi. I ono rzeczywiście zaszło, a świateł mieliśmy tyle, że ja ledwo co widziałem nuty, a Joanna ginęła w ciemnościach. I kiedy czuliśmy, że już zaczęliśmy rozgrzewać publiczność, że mamy ją już u swoich stóp, w pewnym momencie, co było dla nas zupełnym zaskoczeniem, pani mer, która była na koncercie zarządziła przerwę, żeby postawić światła – wspomina.
Przerwa się wydłużyła, bo organizatorzy na taki scenariusz nie byli przygotowani. Ale koncert i tak zakończył się sukcesem.
– Joanna Woś porwała francuską publiczność do tego stopnia, że później jeszcze długo musieliśmy bisować. Myślę, że tu będzie tak samo – mówi Artur Jaroń.
Joanna Woś
Kielczanka, uczyła się w klasie skrzypiec w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Kielcach, absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. Jadwigi Pietraszkiewicz. Laureatka najważniejszych konkursów wokalnych w Polsce; zdobyła też I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Bilbao. Debiutowała partią tytułową w „Łucji z Lammermooru” Donizettiego w Teatrze Wielkim w Łodzi, gdzie została potem solistką. Ze sceną tą jest związana do dzisiaj, ale stale współpracuje też między innymi z Operą Krakowską, czy Teatrem Wielkim Operą Narodową. Nazywana jest królową włoskiego belcanta. W swoim repertuarze ma m.in. partie: Elviry w „Purytanach” Belliniego, Noriny w „Don Pasquale” Donizettiego, Olimpii w „Opowieściach Hoffmanna” Offenbacha, Fiordiligi w „Così fan tutte”, Królowej Nocy w „Czarodziejskim flecie”, Donny Anny w „Don Giovannim” i Hrabiny w „Weselu Figara” Mozarta, Rosiny w „Cyruliku sewilskim” Rossiniego, Oskara w „Balu maskowym”, Violetty w „Traviacie” Verdiego i Żony w „Życiu z idiotą” Schnitkego.
Artur Jaroń
Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie fortepianu prof. Ireny Sijałowej-Vogel oraz studiów podyplomowych w Odesskim Konserwatorium Muzycznym w klasie prof. Anatolija Kordaszewa. Odbył kursy mistrzowskie pod kierunkiem profesor Wiery Gornostajewej i Guntera Ludwiga. Prowadzi bogatą działalność artystyczną jako solista i kameralista w kraju i zagranicą. Występował z większością polskich orkiestr na czele z Sinfonia Varsowia, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus, Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia i Telewizji w Krakowie oraz zespołami filharmonicznymi. W 2005 r. wystąpił wraz ze skrzypaczką Ludmiłą Worobec-Witek z recitalem w Weill Recital Hall (Carnegie Hall) w Nowym Jorku. Jest dyrektorem Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego imienia Krystyny Jamroz w Busku- Zdroju, oraz Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych w Kielcach. Odznaczony brązowym krzyżem zasługi.