Nowe trasy zlokalizowane będą między innymi na ulicy Dietla, Wielopolu i Moście Grunwaldzkim. Ścieżki rowerowe mają pojawić się na również ulicach Grzegórzeckiej, Bernardyńskiej, Westerplatte i świętej Gertrudy.
Zamiast dwóch – jeden pas ruchu i droga dla rowerów. Kraków wprowadza „Tarczę dla Mobilności”. Urzędnicy przekonują, że takie rozwiązania są szczególnie popularne za granicą.
Zmiany podyktowane są niewielkim ruchem w centrum miasta. Jak mówi Marcin Wójcik z Zarządu Transportu Publicznego – nowe rozwiązanie ma pokazać, że w ścisłym centrum Krakowa najszybciej jest poruszać się rowerem.
Wprowadzane rozwiązania to okazja, by promować ekologiczny środek transportu. To powinno przekonać do roweru tych, którzy nie byli do niego przekonani do końca, bo zbyt łatwo można się było poruszać w mieście samochodem. Teraz łatwiej będzie te odcinki pokonywać rowerem.
Na moście Grunwaldzkim, kosztem jednego pasa ruchu na każdej z jezdni, powstaną dwukierunkowe drogi dla rowerów. Urzędnicy planują też wprowadzić kontraruch na Wielopolu. Rowerzyści będą mogli również swobodnie przejechać ulicą Dietla. To ostatnie rozwiązanie będzie jednak możliwe dopiero po zakończeniu remontu na ulicy Krakowskiej.
Jak dodaje Marcin Wójcik z Zarządu Transportu Publicznego – jazda rowerem przez centrum miasta będzie płynna i bezpieczna. Prace rozpoczną się już w nadchodzącym tygodniu. Na początku ma powstać około 7 kilometrów nowych tras.