W ten sposób miejska spółka chce zachęcić kolejne osoby do prac,y jako kierowca autobusu i motorniczy. Do tej pory MPK finansowało takie kursy tylko wybranym osobom. Program się sprawdził, dlatego zostanie rozszerzony, ponieważ w najbliższych latach spółka będzie potrzebować sporo nowych pracowników.
– Tylko w 2019 roku na emeryturę odeszło 23 kierowców i 9 motorniczych. Te osoby trzeba zastąpić. Jak analizowaliśmy kwestię odchodzenia naszych pracowników na emerytury, do 2024 roku około 22% naszych prowadzących też odejdzie na emeryturę. To sporo. To 1/5 wszystkich prowadzących – mówi Marek Gancarczyk z krakowskiego MPK.
Kierowcy autobusów to jeden z zawodów, który został określony jako deficytowy w 2020 roku w najnowszym badaniu Barometru Zawodów prowadzonym przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Pracę łatwo też będą mogli znaleźć: fryzjerzy, budowlańcy, pracownicy medyczni i samodzielni księgowi. Zbyt dużo chętnych w stosunku do ogłoszeń o pracę jest tylko w zawodzie ekonomisty.