„Ziemia Świętego Krzyża” znalazła się w finale ministerialnego projektu na „Polską Markę Turystyczną”. Ministerstwo Sportu i Turystyki ogłosiło 11 laureatów, wśród których jest świętokrzyska inicjatywa.
Spośród 117 zgłoszeń, resort wytypował 6 kandydatów na „Polską Markę Turystyczną” i 5 laureatów tytułu. Zarówno marki, jak i kandydaci otrzymają wsparcie w promocji, na którą Polska Organizacja Turystyczna przeznaczy w przyszłym roku milion złotych. Mogą też liczyć na wsparcie szkoleniowe i doradcze w budowaniu atrakcyjnej oferty turystycznej.
Świętokrzyski projekt od początku wspierała wiceminister sportu i turystyki Anna Krupka. Jak powiedziała w rozmowie z Radiem Kielce, to bardzo ważna promocja dla obszaru turystycznego, jakim jest Ziemia Świętego Krzyża.
– W świętokrzyskim wniosku zostało uwzględnione sanktuarium Świętego Krzyża, Osada Średniowieczna, Centrum Kulturowo-Archeologiczne, Zamek w Bodzentynie i ciekawe obiekty noclegowe oraz gastronomiczne. Jak widać, w ramach obszaru turystycznego, jakim jest Ziemia Świętego Krzyża mamy wiele atrakcji turystycznych, skupionych pod jedną mocną marką. Dzięki temu będzie można skuteczniej promować wszystkie atrakcje – podkreśliła wiceminister.
Marka „Ziemia Świętego Krzyża” to wspólna inicjatywa, za pomocą której chcą się promować Bieliny, Bodzentyn, Nowa Słupia, powiat kielecki, Świętokrzyski Park Narodowy i Misjonarze Oblaci Maryi Niepokalanej. Projekt do ministerstwa złożyło Stowarzyszenie Per Crucem.
Wójt Bielin Sławomir Kopacz podziękował wiceminister Annie Krupce za zaangażowanie na rzecz świętokrzyskiego projektu na etapie składnia wniosków w ministerstwie.
– Bardzo się cieszę, że znaleźliśmy się w gronie laureatów tytułu Polskie Marki Turystyczne. Mamy nadzieję, że pomoże on wypromować województwo świętokrzyskie poprzez Święty Krzyż, od którego pochodzi nazwa regionu. Cieszymy się, bo przyznano tylko 11 tytułów w całej Polsce i wśród nich znalazł się świętokrzyski projekt – mówi wójt Sławomir Kopacz.
Wskazanie „Ziemi Świętego Krzyża” jako kandydata na Polską Markę Turystyczną to ogromny sukces – uważa o. Marian Puchała, superior klasztoru na Św. Krzyżu.
– Niewiele nam brakuje, wystarczy opracować strategię, wizualizację i logotyp marki. Góry Świętokrzyskie są rozpoznawalne, ale nie wszyscy jeszcze dotarli na Ziemię Świętego Krzyża, która ma wielkie walory turystyczne i duchowe. Myślę, że ta marka nam pomoże, by być bardziej rozpoznawalnym w kraju i za granicą – mówi superior.
O tytuł Polskiej Marki Turystycznej ubiegało się 117 chętnych. Marka „Ziemia Świętego Krzyża” najpierw trafiła do czołowej dwudziestki, a po wizytacji przedstawicieli Ministerstwa Sportu i Turystyki na Świętym Krzyżu, dostała się do ścisłego finału.