Kieleccy radni komisji Sportu i Turystyki będą chcieli sprawdzić jak skuteczna jest promocja miasta poprzez sport. Jak mówią potrzebne jest przeprowadzenie badań i analiz na ile pieniądze przekazywane przez miasto dla klubów przyczyniają się do poprawy wizerunku miasta.
Jak poinformował Tadeusz Kozior przewodniczący komisji, miasto przeznacza rocznie na ten cel około 5 milionów złotych, dlatego warto pochylić się nad tym jak skutecznie te pieniądze są wydawane.
Z kolei Karol Gadowski pełniący obowiązki dyrektora referatu promocji w Urzędzie Miasta poinformował, że na razie Urząd nie prowadził analiz dotyczących wpływu promocji na zmianę wizerunku. Natomiast w przyszłości takie badania zostaną opracowane.
Dodał że aby móc mówić o pozytywnych skutkach promocyjnych potrzebne są międzynarodowe sukcesy, jakie odnosi np. Vive Tauron Kielce. Z tym klubem identyfikują się już nie tylko kielczanie ale także tysiące Polaków. Klub prowadzi analizy na własny użytek. Wynika z nich że dzięki sukcesom, obecność w mediach wzrosła kilkunastokrotnie. To także okazja do promocji miasta.
Jego zdaniem Kielce mogą zyskiwać, promując bardziej niszowe imprezy sportowe jak chociażby Kadzielnia Sport Festiwal, czyli wydarzenie poświęcone uprawianiu sportów ekstremalnych. Organizatorzy sami promują wydarzenie przygotowując filmiki w Internecie. To także okazja by do Kielc przyciągnąć nie koniecznie fanów ekstremalnych doznań ale także turystów.