Niespełna 30 opinii i wniosków wpłynęło do Miejskiego Zarządu Dróg, który zakończył konsultacje społeczne dotyczące przebudowy skrzyżowania alei Solidarności i Tysiąclecia Państwa Polskiego oraz ulic Domaszowskiej i Żniwnej w Kielcach.
Rzecznik prasowy miejskich drogowców Jarosław Skrzydło informuje, że połowa opinii dotyczy rozwiązań rowerowych. Wszystkie wskazują, że lepszym rozwiązaniem są pasy rowerowe na jezdni ulicy Domaszowskiej, a nie budowa chodnika wspólnego dla rowerzystów i pieszych.
Jarosław Skrzydło dodaje, że poza rowerzystami w konsultacjach aktywnie uczestniczyli także przedsiębiorcy. Właściciele firm zwracają drogowcom uwagę przede wszystkim na kwestie związane z koniecznością zapewniania parkingów.
Były także uwagi dotyczące nadmiernej rozbudowy skrzyżowania alei Solidarności i Tysiąclecia Państwa Polskiego. Rzecznik MZD tłumaczy jednak, że zaproponowane rozwiązanie charakteryzuje się dużą przepustowością pojazdów. Poza tym umożliwia kontynuowanie na ciągu alei Solidarności tzw. zielonej fali.
Osoby mieszkające lub prowadzące biznes przy ulicach, które mają zostać przebudowane nie są przeciwne planowanej inwestycji. Przyznają, że obecnie przejazd przez skrzyżowanie alei Solidarności i Tysiąclecia Państwa Polskiego oraz ulicy Domaszowskiej jest bardzo dużym problemem. Liczą więc, że przebudowa usprawni komunikację.
Ostateczny wariant przebudowy skrzyżowania poznamy za kilka miesięcy. Na razie projekt zakłada przebudowę skrzyżowania Alei Solidarności z Aleją Tysiąclecia. Powstanie tam wyspa, natomiast ruch będzie sterowany sygnalizacją świetlną. W ramach inwestycji powstaną także dwa ronda: jedno na skrzyżowaniu ulicy Górnej Domaszowskiej i Wiejskiej, natomiast drugie na przecięciu ulicy Żniwnej i Domaszowskiej.
Optymistyczny scenariusz zakłada, że prace rozpoczęłyby się w 2019 roku. Drogowcy szacują, że kosztowałyby około 20 milionów złotych.