Drogowcy ustalają z władzami Kielc ostatnie szczegóły, związane z planowaną budową trasy S74 przez Kielce. Dotyczą one głównie ulic, którymi będzie odbywał się ruch lokalny. Chodzi na przykład o skrzyżowania z drogą ekspresową i lokalizacje przystanków komunikacji miejskiej.
Prawdopodobnie jesienią, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybierze ostateczny wariant przebiegu trasy S74 przez Kielce. Jak informowaliśmy, preferowany jest wariant, w którym trasa ekspresowa przebiegałby w wykopie.
|
Wariant 1 (mury) orientacja
Wariant 2 (estakada) orientacja
Rzecznik prasowy kieleckiego oddziału GDDKiA- Małgorzata Pawelec informuje, że po analizach drogowców i urzędników rozwiązanie to wybrano ze względów ekonomicznych, technicznych, środowiskowych i społecznych. Alternatywą jest wariant zakładający budowę estakady od skrzyżowania Solidarności i Świętokrzyskiej do ulicy Zagnańskiej.
Niezależnie od wybranego wariantu pomiędzy osiedlem Bocianek, a Kostomłotami powstaną dwa węzły drogowe. Ponadto, ustalono, że zamiast istniejących skrzyżowań z drogą nr 74 powstanie pięć wiaduktów. Niezależnie od wariantu będą one w miejscu istniejących skrzyżowań z ulicami Warszawską, Toporowskiego, Klonową i Transportowców.
Inwestycja, która szacunkowo będzie kosztowała około pół miliarda złotych, ma być realizowana w latach 2019-2022.