Projektanci Italian Design School opracowali wstępne koncepcje uporządkowania szyldów i reklam na kieleckim Rynku. Dzięki temu mieszkańcy łatwiej mają zlokalizować poszczególne sklepy, a przedsiębiorcy efektywniej wyeksponują swoje usługi.
Michał Gdak, architekt z Instytutu Design Kielce i koordynator projektu podkreślił, że głównym założeniem było pokazanie jasnej i klarownej informacji. W związku z tym konieczne było oczyszczenie Rynku z wielu banerów, wśród których czasami trudno odnaleźć właściwe informacje. Zaproponowano, by szyldy były jednokolorowe i czytelne. Mają także harmonizować z kamienicami, na których będą umieszczone.
Koncepcja, dotycząca uporządkowania szyldów i reklam przedstawiona została o godzinie 17.00 w Instytucie Designu Kielce na Wzgórzu Zamkowym. Spotkanie było otwarte dla mieszkańców.
Natomiast 16 i 17 kwietnia architekci zapraszają przedsiębiorców z Rynku na indywidualne konsultacje, dotyczące wyglądu szyldów. Wówczas każdy otrzyma propozycję dla konkretnego lokalu.