Burmistrz Sandomierza ogłosił konkurs na Sekretarza Miasta. Do tej pory, w magistracie nie było takiego stanowiska. W mieście pojawiły się komentarze, że będzie to niepotrzebne rozbudowanie administracji urzędniczej, tym bardziej że burmistrz ma dwóch zastępców.
Włodarz miasta – Jerzy Borowski stwierdził, że do utworzenia stanowiska sekretarza obligują go przepisy ustawy samorządowej. „Do niedawna, prawo dopuszczało brak takiego stanowiska, ale teraz nie mam innego wyjścia”- dodał. Zdaniem radnego Janusza Sochackiego, sekretarz jest potrzebny, ponieważ to on organizuje pracę magistratu. Jeżeli będzie ona sprawna, to pozytywnie wpłynie na funkcjonowanie miasta. Radny Maciej Skorupa stwierdził, że sekretarz będzie mógł podejmować decyzje w sytuacjach, gdy w urzędzie nie będzie burmistrza i jego zastępców.
Nabór kandydatów na stanowisko potrwa do 18 grudnia. Szczegółowe informacje można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie sandomierskiego urzędu miasta.