Bezrobotni będą mogli zarejestrować się w urzędach pracy drogą elektroniczną, bez konieczności osobistego pojawiania się w biurze i okazywania dokumentów. Taka usługa będzie udostępniona od 27 maja, we wszystkich „pośredniakach” w kraju.
Bezrobotni będą mogli wypełnić skrócony formularz w którym
elektronicznie zostanie ustalona data wizyty w pośredniaku celem
dopełnienia formalności. Z kolei wersja pełna rejestracji polegać
będzie na dołączeniu zeskanowanych dokumentów potrzebnych przy
rejestracji oraz podaniu niezbędnych danych.
Joanna Suska, zastępca dyrektora w ostrowieckim pośredniaku wyjaśnia,
że warunkiem dokonania pełnej, elektronicznej rejestracji jest
konieczność posiadania tzw. bezpiecznego profilu ePUAP, który umożliwia
korzystanie także z innych usług oferowanych przez jednostki
administracji publicznej. Aby go uzyskać należy się zarejestrować na
stronie epuap.gov.pl.
Przy elektronicznej rejestracji, to osoba bezrobotna ponosi
odpowiedzialność za podawane informacje i dokumenty dołączone do
formularza. W przypadku wątpliwości, można zadzwonić do „pośredniaka” i poprosić o pomoc.
Urzędnicy liczą, że z takiej formy rejestracji będą korzystali przede
wszystkim absolwenci, którzy, poza świadectwami ukończenia edukacji, nie
mają wielu dokumentów poświadczających pracę.
Teresa Czajkowska