Do 2016 roku ma potrwać modernizacja linii kolejowej, między Kielcami, a Warszawą. W tym samym czasie, pociągi mają przyspieszyć też na trasie z Sandomierza, do Skarżyska. Takie deklaracje złożył wiceminister transportu- Andrzej Massel, który spotkał się ze skarżyskimi kolejarzami i samorządowcami.
Podkreślił, że modernizacja linii numer 8, wiodącej z Krakowa, przez Kielce i Radom do Warszawy jest priorytetem. Dodał, że w przyszłym unijnym budżecie znajdą się pieniądze na remont kolejowej „ósemki” z Kielc w kierunku Krakowa.
Andrzej Massel zadeklarował również poparcie ważnej dla Skarżyska inwestycji – budowy tunelu pod tamtejszym dworcem PKP. Zaznaczył, że warunkiem jest jej dobre przygotowanie. Dzięki temu, mogłaby zostać dofinansowana z pieniędzy unijnych. Według szacunków, w zależności od wybranego wariantu, budowa tunelu kosztowałaby od 20, do 30 milionów złotych.
Kolejną inwestycją, o której rozmawiano w Skarżysku, jest kolejowo-drogowy terminal przeładunkowy. Także w tym przypadku padły deklaracje o wsparciu działań, które pozwoliłyby na realizację inwestycji.
W czasie wizyty w Skarżysku, Andrzej Massel wspomniał również o łącznicy w Czarncy. Przyszłość planowanej od lat inwestycji ma się rozstrzygnąć na początku przyszłego roku. Wiceminister transportu rozwiał natomiast nadzieje na modernizację linii numer 25 pomiędzy Skarżyskiem, a Końskimi i Tomaszowem Mazowieckim. Według niego, rozsądnym rozwiązaniem byłaby elektryfikacja tego odcinka, a to w najbliższych latach nie jest realne.
Robert Felczak