Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Pekinie wydał kalendarz, w którym są zdjęcia Chorągwi Rycerstwa Ziemi Sandomierskiej. Wydawnictwo promuje najciekawsze polskie produkty turystyczne i jest skierowane do chińskich tour operatorów.
Jak powiedziała Katarzyna Batko, dyrektor biura Lokalnej Organizacji Turystycznej Partnerstwo Ziemi Sandomierskiej, rycerze znaleźli się w tym kalendarzu w doborowym towarzystwie. Są tam również m.in. termy w Bukowinie Tatrzańskiej, Targi Gdańskie, jarmark świąteczny w Poznaniu, Szklarska Poręba oraz bursztyn. Chorągiew Rycerstwa Ziemi Sandomierskiej jest na okładce tego kalendarza, promuje w nim także czerwiec. Jedno ze zdjęć przedstawia nocny spacer z rycerstwem po starówce, a w tle widnieje Brama Opatowska – najbardziej rozpoznawalny zabytek Sandomierza.
Zdaniem Katarzyny Batko, taka promocja w Chinach może realnie przełożyć się na większą liczbę turystów z tamtego kraju. Do tej pory przyjeżdżając do Polski, Chińczycy najczęściej odwiedzali Kraków, Zakopane, Wrocław i Gdańsk.
– Ponieważ uwielbiają turystykę kulturową, propozycja obejrzenia pokazów sandomierskiej chorągwi rycerskiej naprawdę może być dla nich interesująca. Ponadto urząd miasta wydał ostatnio mapę sandomierskich zabytków i innych ciekawych miejsc z chińskimi opisami. To dodatkowy atut, aby przyciągnąć stamtąd turystów – dodała Katarzyna Batko.
Tę opinię podziela kasztelan Chorągwi Rycerstwa Ziemi Sandomierskiej, Karol Bury. Jego zdaniem, sandomierskie rycerstwo może podobać się Chińczykom mimo, że ich historia wojskowości znacznie różni się od naszej.
– Akurat w Sandomierzu wojskowość na przestrzeni tysiąca lat była bardzo różnorodna. My odtwarzamy te wszystkie formacje od wojów Mieszka I poprzez m.in. husarię, po kawalerię ułańską. Chociażby ze względu na to bogactwo i przekrojowość możemy znaleźć duże uznanie u chińskich turystów – uważa kasztelan Bury.
Zdjęcia do chińskiego kalendarza wykonał Wojciech Zych. Wydawnictwo ukazało się w nakładzie 2 tys. egzemplarzy.