Turkusowe światło spowiło dziś Galerię Echo w Kielcach. W ten sposób stolica regionu świętokrzyskiego przyłączyła się do ogólnopolskich obchodów Miesiąca Świadomości Raka Jajnika. Symbolem nowotworu jest turkusowa wstążeczka, dlatego właśnie taką barwą podświetlone zostały obiekty w Kielcach oraz w innych miastach w Polsce.
Celem akcji jest podnoszenie społecznej świadomości o zagrożeniach nowotworem i profilaktyka prozdrowotna – powiedziała Radiu Kielce Anna Ogiegło z biura prasowego kampanii edukacyjnej „Dla niej. Możemy więcej”.
Rak jajnika, któremu poświęcony jest Miesiąc Świadomości, przebiega bezboleśnie i wykrywany jest zwykle już w zaawansowanym stadium. Najczęstsze objawy kojarzone są z układem trawiennym, a nie rodnym, dlatego bardzo ważne są regularne wizyty ginekologiczne – dodała Anna Ogiegło.
Kampania edukacyjna ma swoją stronę internetową – www.dlaniejmozemywiecej.pl. Są na niej zamieszczone informacje dla pacjentek, które już chorują, a także dla wszystkich osób, które chcą ustrzec się nowotworów.
Partnerem kampanii jest również wojewoda świętokrzyski, Bożentyna Pałka-Koruba. Od 11 do 13 marca turkusowym kolorem oświetlony zostanie gmach Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Do akcji przyłączyło się dotychczas 12 miast. Turkusowe światło spowija m. in. katowicki „Spodek”. 10 marca podświetlona będzie iglica Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz kopuła Stadionu w Poznaniu.
Miesiąc Świadomości Raka Jajnika obchodzony jest w Polsce po raz pierwszy, dzięki kampanii edukacyjnej „Dla niej. Możemy więcej”. Inicjatorami akcji są stowarzyszenia pacjentów na rzecz walki z chorobami nowotworowymi: SANITAS, Magnolia oraz Polskie Amazonki.